Tuesday, July 03, 2007

Boo

Raklång. Glidandes ut ur bild.
Bildades ut och in.
Förlåt mina dumheter. Förlåt för min flytiga tid.
Förlåt för mina ord i rad i rymd. Förlåt min finaste
månskära. Min käraste virvelvind, oräkneliga avstånd.
Förlåt för jag älskar dig tror jag, jag tror det som
sommaren flyr. Vänta inte på någon, jag står ju bara här ändå.
Vänta inte på mig, jag kanske hinner ifatt.
Men jag väntar mig ingenting.

Raklång. Glidandes ut ur bild, förlåt mina känslor.
Förlåt hur du väntat, förlåt jag är sen. Igen.

Gå du förtjänar en himmel, en hand och ett barn.
Gå du förtjänar att vinna, en hand, ett namn och ett barn.

Raklång. Glidandes ut ur bild, jag älskar dig som ett
misstag, mitt misstag var daggmask och dans.
Mitt misstag var kärlek för din hand passar min.

Du däremot är för vacker, för fin, för snäll, för min.
För du har förfört en hel förort, som i dikten du skrev
Jag är ett förord jag vet. Jag vill vara nåt mera än
sämst som den kramen jag gav dig, innan jag tappade dig.

Raklång. Glidandes ut ur bild.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home