Wednesday, November 22, 2006

Ledsen som förlåt

Det enda smset jag får är från comviq
saknar min kompis
och våran regering är borglig
jag fyller mp3an med kraften av sorgen
tar tåget fast jag inte vill
fast i ofrivillig fasta fastnar
vankar av och till löser ingenting
annat än timmar mot borgen
Jobbet jag gör är så konstigt
kvinnan jag sökte var död
vädret är vackert när löven hänger så löst
snart kan man gå rakt ut från bryggan
myggan i kådan är frusen tusen vindar gör susen
matchar känslan av svalda klumpar från halsen
hålet i ryggan gör att jag slipper gå hungrig
känner hösten i bröstet och pungen skrumpnar som hjärtat
världens fulaste rim i fickan men jag har vintern i lungan
fimpar faller som snöflingor cigaretter i fönster
slutar röka efter varje astmaanfall
en annan här har inte råd med ens filter
saknar min flickvän och filten
fattar ingenting om fysiken i värme av värde när du inte sitter inunder
hur ska jag få det att funka
och inte bara gå runt vill inte bara gå runt
ditt namn är skrivet på fönsterimman men för månader sen
rimmen är missfoster men dagar förvånar mig än
jag kanske får spela snart
kanske får kassa snart jag lovar att ge allt jag har
men passa en smula gage
även en okänd rappare måste kunna äta mat utan att bara ta den
även lite går bra så jag kan fika med nån
som är lika som jag så jag kan prata om dan även om veckan är lång

0 Comments:

Post a Comment

<< Home